Zaopatrzenie w wyroby medyczne

Zaopatrzenie w wyroby medyczne

komunikat z 9 grudnia 2014

  • 09-12-2014
  • Zmodyfikowano: 09-12-2014
  • drukuj
  • poleć
  • PDF
Komunikat dla świadczeniodawców, którzy podpisali aneksy przedłużające ważność umów w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne do 31.12.2015 r.
 
 
Świadczeniodawcy, którzy wyrazili zgodę na przedłużenie umów w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne do 31.12.2015 r. i aneksowali aktualnie obowiązujące umowy proszeni są o dokonanie na Portalu Świadczeniodawcy Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ aktualizacji wykazu asortymentu.
 
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2013 roku w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie (Dz. U. 2013 poz. 1565) w roku 2015 obowiązują wyłącznie oznaczenia wyrobów medycznych oznaczone grupą i liczbą porządkową określoną w załączniku do w/w rozporządzenia. W związku z tym informujemy, że w następstwie procesu automatycznego utworzenia szablonów umów na 2015 r. w zestawach asortymentu wykorzystywanych przez Państwa w roku 2014 zostały zdezaktywowane kody wyrobów medycznych, które były wykazane w Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 sierpnia 2009 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu zaopatrzenia w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środki pomocnicze (Dz. U. 2009 nr 139 poz. 1141). Wyjątek stanowią kody napraw. W związku z powyższym nie ma potrzeby samodzielnego usuwania z zestawów nieaktualnych kodów wyrobów medycznych.
 
 
Świadczeniodawcy, którzy chcą, aby w roku 2015 obowiązywały zestawy asortymentu wykorzystywane w roku 2014 proszeni są o zatwierdzenie na Portalu Świadczeniodawcy zestawu asortymentu, który aktualnie ma status „w trakcie rejestracji”. Zmiany statusu zestawów na „przekazany do OW” należy dokonać do dnia 12.12.2014 r.
 
 
Świadczeniodawcy, którzy chcą zaktualizować zestawy asortymentu proszeni są o wprowadzenie zmian w zestawach, które aktualnie mają status „w trakcie rejestracji” i zatwierdzenie uaktualnionych zestawów. Po wprowadzeniu wszystkich zmian należy pamiętać o zatwierdzeniu zestawu tak, aby jego status zmienił się na „przekazany do OW NFZ”. Zmiany statusu zestawów na „przekazany do OW” należy dokonać do dnia 17.12.2014 r.
 
W obu ww. przypadkach prosimy o przesłanie na adres mailowy: srodki-pomocnicze@nfz-zielonagora.pl informacji o przekazaniu zestawów (odpowiednio do dnia 12.12.2014 r., gdy nie ma zmian i do dnia 17.12.2014 r. , gdy dokonano aktualizacji). W mailu należy także podać nazwę i kod świadczeniodawcy oraz (w przypadku zestawów zaktualizowanych) wskazać id przekazanego zestawu (zestawów).
 
Ponadto LOW NFZ zobowiązuje wszystkich Świadczeniodawców, którzy przedłużyli umowy w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne do 31.12.2015 r. aby dostarczyli do LOW NFZ oryginały lub kopie (potwierdzone za zgodność z oryginałem) następujących dokumentów, których termin ważności upływa z dniem 31.12.2014 r. :
1. Polisa lub inny dokument potwierdzający zawarcie przez wnioskodawcę umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku
z udzielaniem świadczeń, na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 136 b ust. 2 ustawy;
2. Umowy z podwykonawcami zawierające zastrzeżenie o prawie Funduszu do przeprowadzenia kontroli podwykonawcy na zasadach określonych w ustawie;
3. Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy,
w szczególności do złożenia wniosku, udzielone przez osobę lub osoby, których prawo do reprezentowania wnioskodawcy wynika z dokumentów przedstawionych wraz z wnioskiem – w przypadku gdy wnioskodawca jest reprezentowany przez pełnomocnika.
 
 
Monika Giblewska
z-ca Dyrektora ds. Medycznych
LOW NFZ