Aktualności
Komunikat z 26 czerwca 2015
W związku napływającymi informacjami o nieprawidłowym postępowaniu świadczeniodawców podczas wpisywania świadczeniobiorców na listy oczekujących na świadczenie w AOS i świadczenia szpitalne, Lubuski OW NFZ przypomina świadczeniodawcom poniższe zasady:
- Świadczeniobiorca, który zgłasza się do świadczeniodawcy w celu otrzymania świadczenia, a nie może ono zostać udzielone w dniu zgłoszenia, powinien zostać umieszczony na liście oczekujących.
- Świadczeniodawca powinien wyznaczyć termin udzielenia świadczenia, wynikający
z kolejności zgłoszeń oraz kryteriów medycznych. Świadczeniodawca powinien zaproponować świadczeniobiorcy pierwszy wolny termin udzielenia świadczenia zgodnie z kolejnością zgłoszeń. - W przypadku gdy świadczeniobiorca nie może stawić się w wyznaczonym terminie, powinien niezwłocznie poinformować o tym świadczeniodawcę. Świadczeniobiorca może to uczynić w dniu wpisu na listę. Świadczeniobiorca ma obowiązek poinformować świadczeniodawcę również w przypadku, gdy zaakceptuje wyznaczony pierwotnie termin, ale w trakcie oczekiwania wystąpią okoliczności uniemożliwiające stawienie się
w określonym terminie. - Świadczeniodawca w wyniku otrzymania powyższej informacji powinien wyznaczyć świadczeniobiorcy nowy planowany termin udzielenia świadczenia, tj. dokonać zmiany planowanego terminu udzielenia świadczenia, a także odnotować na liście przyczynę tej zmiany.
Należy pamiętać, iż zasady powyższe nie dotyczą osób szczególnie uprawnionych do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej poza kolejnością.