Co nowego - Dla Pacjenta

Co nowego - Dla Pacjenta

Komunikat dla pacjentów przypominający o konieczności odwołania wizyty lekarskiej, w przypadku gdy z niej rezygnuje bądź nie może stawić się w wyznaczonym terminie w poradni

  • 11-06-2018
  • Zmodyfikowano: 10-07-2018
 
Nie możesz przyjść do lekarza na umówioną wizytę? Nie zapomnij jej odwołać!
 
W okresie od 01 czerwca 2017 roku do 31 maja 2018 roku, nie odbyło się 8 tys. porad, tj. 18% pierwszorazowych wizyt w lubuskich poradniach: ortopedycznej, endokrynologicznej, kardiologicznej i onkologicznej. Niemal 7 tys. porad (15% ) nie odbyło się z powodu niezgłoszenia się pacjenta na wizytę, z czego tylko 4%, tj. 1 834 pacjentów powiadomiło rejestrację medyczną o rezygnacji ze świadczenia, która na zwolniony termin mogła umówić innego pacjenta.
 
Pacjent, który nie może przyjść do lekarza na umówioną wizytę, powinien pamiętać, by ją odwołać, a przychodnia powinna mu to ułatwić. W celu ułatwienia kontaktu z pacjentem ważne jest podanie w poradni aktualnych danych kontaktowych, tj. właściwego adresu do korespondencji czy numeru telefonu.
 
Ważne! Jeśli nie możesz się stawić w wyznaczonym terminie lub rezygnujesz z udzielenia świadczenia, poinformuj o tym świadczeniodawcę w możliwie najkrótszym terminie.