ABC Pacjenta

ABC Pacjenta

Usługa E - doradcy

  • 05-09-2023
  • Zmodyfikowano: 05-09-2023

E-doradca to bezpłatna usługa, która umożliwia konsultację z pracownikiem oddziału NFZ przez wideo-spotkanie za pomocą ogólnodostępnej aplikacji Microsoft Teams.

Jakich informacji udzieli e-Doradca?

Z e-Doradcą porozmawiasz jedynie na tematy zawierające informacje ogólne:

  • ubezpieczenie zdrowotne
  • prawo do świadczeń zdrowotnych
  • leczenie uzdrowiskowe
  • prawa pacjenta, skargi
  • zasady udzielenia świadczeń i uprawnienia szczególne (krwiodawcy, kombatanci)
  • ubezpieczenie dobrowolne, wysokość składki
  • refundacja i realizacja zleceń na wyroby medyczne
  • zwrot kosztów leczenia
  • placówki medyczne i dostępne terminy leczenia
  • transport pacjenta
  • profil zaufany
  • zasady wypełniania wniosków
  • profilaktyka i promocja zdrowia, portal diety.nfz.gov.pl
  • zasady wypełniania i składania wniosków o EKUZ oraz certyfikatu zastępującego EKUZ
  • zasady leczenia na terytorium UE/EFTA
  • leczenie planowane.

Kiedy możesz skontaktować się z e-Doradcą?

  • w dni robocze od 8:00 do 16:00 po wcześniejszej rezerwacji wizyty

Jak umówić się z e-Doradcą?

  1. Kliknij w link https://e-doradca.nfz.gov.pl/otwiera się w nowej karcie
  2. Wybierz województwo
  3. Wybierz dzień i godzinę spotkania
  4. Wybierz temat spotkania
  5. Podaj swój adres e-mail
  6. Zaznacz odpowiednie zgody dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przetwarzania wizerunku w postaci obrazu i głosu.
  7. Po zarezerwowaniu spotkania otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania. Jeżeli zrobisz rezerwację po godzinie 16:00, link do spotkania otrzymasz w kolejnym dniu roboczym.
  8. W wyznaczonym terminie kliknij w link, aby połączyć się z pracownikiem NFZ.

Jak przygotować się do spotkania z e-Doradcą NFZ

  • wybierz odpowiednie miejsce, które zapewni prywatność i ciszę podczas spotkania, z neutralnym tłem
  • przygotuj komputer z kamerą i mikrofonem, laptop, tablet lub smartfon z dostępem do Internetu

Ważne!

  • Nie udostępniaj innym osobom zrzutów ekranu oraz nagrań ze spotkania.
  • Podczas spotkania e-Doradca nie będzie weryfikował twojej tożsamości. Odpowie na pytanie ogólne, nie rozwiąże jednak twojej indywidualnej sprawy dotyczącej np. statusu ubezpieczenia, bądź braku dostępu do Internetowego Konta Pacjenta dziecka.
  • Czas spotkania z e-Doradcą NFZ wynosi 20 minut. Gdy spotkanie się przedłuża, pracownik NFZ może je zakończyć ze względu na kolejne zaplanowane spotkanie z klientem.
  • Po zarezerwowaniu wideo-spotkania otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail wraz z linkiem do spotkania.

Jakie warunki techniczne muszą być spełnione, aby odbyć wideo-spotkanie z e-Doradcą NFZ?

Składnik

Wymóg

Komputer i procesor

  • Minimum 1,1 GHz lub szybszy, 2 rdzenie

Pamięć

  • 4,0 GB pamięci RAM

Dysk twardy

  • 3.0 GB wolnego miejsca na dysku

Monitor

  • Rozdzielczość ekranu 1024 x 768

Karta graficzna

  • System operacyjny Windows: Przyspieszenie sprzętowe grafiki wymaga DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10 (lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update)

System operacyjny

  • Windows 11, Windows 10 (z wyjątkiem Windows 10 LTSC), Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. 

Wersja .NET

  • Wymaga środowiska .NET 4.5 CLR lub nowszego

Wideo

  • Kamera wideo USB 2.0

Urządzenia

  • Standardowa kamera laptopa, mikrofon i głośniki

Rozmowy wideo i spotkania

  • Wymaga procesora 2-rdzeniowego. Aby uzyskać wyższą rozdzielczość wideo/współdzielenia ekranu i liczbę klatek na sekundę, zalecany jest procesor 4-rdzeniowy lub lepszy.
  • Efekty wideo w tle wymagają systemu Windows 10 lub procesora z zestawem instrukcji AVX2.

Przeglądarka

  • Microsoft Edge, RS2 lub nowszy
  • Microsoft Edge (oparty na chromie), najnowsza wersja plus dwie poprzednie wersje
  • Google Chrome, najnowsza wersja plus dwie poprzednie wersje