Co nowego - Dla Świadczeniodawcy i Farmaceuty

Co nowego - Dla Świadczeniodawcy i Farmaceuty

Komunikat dla świadczeniodawców przypominający o zasadach wystawiania e-skierowań oraz zasadach ich realizacji przez pacjentów

  • 02-03-2021
  • Zmodyfikowano: 02-03-2021
  • drukuj
  • poleć
  • PDF
Lubuski Oddział NFZ przypomina, iż od 8 stycznia 2021 roku, skierowania w postaci elektronicznej są obowiązkowo wystawiane na takie świadczenia medyczne jak:
  • ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne finansowane ze środków publicznych,
  • leczenie szpitalne w szpitalu, który zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej,
  • badania medycyny nuklearnej oraz badania tomografii komputerowej finansowane ze środków publicznych oraz ze środków innych niż środki publiczne,
  • badania rezonansu magnetycznego, badania endoskopowe przewodu pokarmowego oraz badania echokardiograficzne płodu finansowane ze środków publicznych.
Na pozostałe świadczenia medyczne, np. leczenie w uzdrowisku lub sanatorium, szpitalu psychiatrycznym, logopedię, czy rehabilitację, skierowania są wystawiane na dotychczasowych zasadach, tj. w postaci papierowej. Skierowania nie są wymagane w żadnej formie, jeśli chcemy udać się do psychiatry, ginekologa czy dentysty.
Pacjent może otrzymać e-skierowanie w postaci: SMS-a z 4-cyforwym kodem, e-maila z plikiem PDF lub jako wydruk informacyjny. Żeby otrzymać e-skierowanie w postaci SMS-a lub e-maila, pacjent musi zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta w serwisie pacjent.gov.pl i w ustawieniach konta podać swoje dane.
Na konsultację lub badanie można zapisać się telefonicznie, podając 4-cyfrowy kod e-skierowania oraz nr PESEL. Jeśli pacjent zapisuje się osobiście w przychodni, może pokazać w rejestracji e-mail z informacją o skierowaniu lub wydruk informacyjny.
 
Na podstawie e-skierowania można zapisać się tylko do jednej placówki medycznej. Jeśli już po zarejestrowaniu e-skierowania, pacjent znajdzie bardziej dogodny termin wizyty w innej placówce, musi powiadomić o rezygnacji pierwotnie wybranego świadczeniodawcę.  Może to również zrobić telefonicznie.
Wówczas świadczeniodawca, powinien zwrócić e-skierowanie do puli e-skierowań, w ten sposób umożliwi pacjentowi zarejestrowanie się w nowym podmiocie. Dopiero, gdy e-skierowanie wróci do statusu „wystawione” można zarejestrować je ponownie.