Co nowego - aktualności

Co nowego - aktualności

Oddziały wojewódzkie NFZ wznawiają pracę sal obsługi klientów

  • 21-05-2020
  • Zmodyfikowano: 22-05-2020
  • drukuj
  • poleć
  • PDF
 
Od 25 maja zaczną działać sale obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Będzie można m.in. potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sal, nadal namawiamy do zdalnego kontaktu ze swoim oddziałem, np. przez internet.
 
Sale obsługi klientów w każdym z 16. oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia zostaną otwarte w poniedziałek, 25 maja. Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.
 
W pierwszym pacjenci:
  • potwierdzą zlecenia na wyroby medyczne
  • założą Profil Zaufany
  • dobrowolnie się ubezpieczą
  • otrzymają podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.
Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.
 
Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.
 
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali.
  • Sala obsługi LOW NFZ oraz sala obsługi w Delegaturze Oddziału w Gorzowie Wlkp.
  • Ul. Podgórna 9b, Zielona Góra oraz ul. Pionierów 8, Gorzów Wlkp.
  • Godz. otwarcia : 8.00-16.00
  • Otwarte od 25 maja 2020 r.
Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.
 
Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziałach, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Każdy oddział przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).
 
Przywrócenie pełnej działalności sal obsługi klientów będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
 
Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ
 
Zlecenia na wyroby medyczne
• tel. 68 328 76 61, 68 3287 77 61, 68 328 76 39
 
EKUZ
• e-mail: ekuz@nfz.gov.pl Skargi i wnioski
 
Kontakt dla świadczeniodawców (sprawy pilne)
• tel. 68 328 77 05
 
Identyfikator podmiotu na platformie Epuap