Apteki - komunikaty
Komunikat w sprawie zawierania umów na realizację recept z aptekami / punktami aptecznymi oraz aktualizacji danych w zawartej umowie – aneksowania umowy.
- 19-08-2022
- Zmodyfikowano: 19-08-2022
Komunikat w sprawie zawierania umów na realizację recept z aptekami / punktami aptecznymi oraz aktualizacji danych w zawartej umowie – aneksowania umowy.
Narodowy Fundusz Zdrowia działając na podstawie art. 41 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 463 t.j.) o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, zwanej dalej „ustawą refundacyjną”, zawiera umowy na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę, zwanymi dalej „umowami na realizację recept”.
Szczegółowe warunki postępowania dotyczącego zawierania umów na realizację recept zostały uregulowane w Zarządzeniu Nr 73 /2022/DGL Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 3 czerwca 2022 r. w sprawie warunków zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę
Umowa na realizację recept zawierana jest na wniosek zainteresowanego podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny złożony do oddziału wojewódzkiego NFZ.
1. DOKUMENTY WYMAGANE PRZY ZAWIERANIU UMOWY NA REALIZACJĘ RECEPT
Wniosek o zawarcie umowy na wydawanie refundowanych leków stanowiący załącznik nr 1 do Zarządzenia 73/2022/DGL.
Do dnia 1 listopada 2022 r. dopuszcza się stosowanie załącznika nr 1 do zarządzenia Nr 94/2011/DGL. Powyższy wniosek w formie elektronicznej (za pomocą Portalu Świadczeniodawcy) i papierowej, składany jest przez wnioskującego do oddziału Funduszu właściwego ze względu na adres prowadzenia apteki.
ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU
- w przypadku kierownika apteki kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa wykonywania zawodu farmaceuty,
- w przypadku kierownika punktu aptecznego kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopia dyplomu technika farmaceutycznego,
UWAGA
1. Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być zgodne ze stanem faktycznym.
2. Kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania. 3. Oddział Funduszu może zażądać przedstawienia oryginałów dokumentów do wglądu. 2. ANEKSOWANIE UMOWY W ZWIĄZKU ZE ZMIANĄ NA STANOWISKU KIEROWNIKA APTEKI/PUNKTU APTECZNEGO. WYMAGANE DOKUMENTY.
- w przypadku kierownika apteki kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa wykonywania zawodu farmaceuty,
- w przypadku kierownika punktu aptecznego kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopia dyplomu technika farmaceutycznego
UWAGA
1. Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być zgodne ze stanem faktycznym.
2. Kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania. 3. Oddział Funduszu może zażądać przedstawienia oryginału dokumentu do wglądu 3. DOKUMENTY WYMAGANE PRZY ZMIANIE NUMERU RACHUNKU BANKOWEGO
Zmiana numeru rachunku bankowego następuje na wniosek podmiotu prowadzącego aptekę, w formie aneksu do umowy na realizację recept.
Dokumenty:
Podpisanie aneksu na zmianę numeru rachunku bankowego przez osoby reprezentujące podmiot i kierownika następuje w Oddziale Wojewódzkim po wcześniejszej weryfikacji przez pracownika Funduszu posiadanych uprawnień do reprezentowania podmiotu i tożsamości osób podpisujących aneks do umowy.
Dopuszcza się podpisanie aneksu poza siedzibą LOW NFZ pod warunkiem, że autentyczność podpisów i posiadanych uprawnień do reprezentowania apteki osób podpisujących, zostanie potwierdzona przez notariusza, radcę prawnego albo adwokata.
Szczegółową procedurę ustalania oraz zmiany numeru rachunku bankowego podmiotów prowadzących apteki określa zarządzenie Prezesa Funduszu w sprawie procedury ustalania oraz zmiany rachunku bankowego świadczeniodawców, podmiotów prowadzących apteki lub punkty apteczne oraz pozostałych kontrahentów.
4. DOKUMENTY WYMAGANE PRZY ZMIANIE DANYCH PODMIOTU PROWADZĄCEGO APTEKĘ
Dodatkowo w przypadku zmiany na stanowisku kierownika wymagane są dokumenty wymienione w punkcie 2, dotyczącym aneksowania umowy w związku ze zmianą osoby pełniącej funkcję kierownika.
Opisane wyżej dokumenty, stanowiące podstawę do sporządzenia umowy na realizację recept lub aneksu do umowy należy złożyć w siedzibie Lubuskiego OW NFZ osobiście - ul. Podgórna 9 B w Zielonej Górze (SALA OBSŁUGI KLIENTA) albo za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Podgórna 9B, 65-057 Zielona Góra
Podstawy prawne: 1. Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 463 ze zm.)
2. Ustawa dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1977 ze zm.)
3. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 337)
4. Zarządzenie Nr 73 /2022/DGL Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 3 czerwca 2022r. w sprawie warunków zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę
5. Zarządzenie Nr 60/2011/BK Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 10 października 2011 r. ( ze zmianami) w sprawie procedury ustalania oraz zmiany numeru rachunku bankowego świadczeniodawców, podmiotów prowadzących apteki lub punkty apteczne oraz pozostałych kontrahentów
|