Co nowego - Dla Świadczeniodawcy i Farmaceuty

Co nowego - Dla Świadczeniodawcy i Farmaceuty

Komunikat dotyczący zawierania umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne na lata 2025 - 2029

  • 06-12-2024
  • Zmodyfikowano: 12-12-2024
  • drukuj
  • poleć
  • PDF
 
POSTĘPOWANIA DOTYCZĄ NOWYCH ŚWIADCZENIODAWCÓW
ORAZ ŚWIADCZENIODAWCÓW, KTÓRZY ZAMIERZAJĄ ROZSZERZYĆ UMOWĘ O NOWE MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ
 
 
Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia uprzejmie informuje, że na Portalu Świadczeniodawcy dostępne są aktualne definicje postępowań wraz z zaproszeniami do składania wniosków o zawarcie umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne w zakresach:
  1. Zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne
    Nr 04-25-000064/ZPO/12/2/12.2970.033.09/6
     
  2. Zaopatrzenie w środki pomocnicze z wyłączeniem środków pomocniczych z zakresu protetyki słuchu i optyki okularowej
    Nr 04-25-000065/ZPO/12/2/12.2971.033.09/6
     
  3. Zaopatrzenie w zakresie protetyki słuchu
    Nr 04-25-000066/ZPO/12/2/12.2973.033.09/6
     
  4. Zaopatrzenie w zakresie optyki okularowej
    Nr 04-25-000067/ZPO/12/2/12.2972.033.09/6
na obszarze województwa lubuskiego.
 
Zasady postępowania oraz wymagania wobec świadczeniodawców zostały określone w Zarządzeniu Nr 26/2022/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 4 marca 2022 r. w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne z poźn. zm.
 
Wnioskodawcy ubiegający się o zawarcie umów od 1 stycznia 2025 roku proszeni są o złożenie wniosków do 13.12.2024 roku. Złożenie wniosków w tym terminie gwarantuje ich rozpatrzenie przez LOW NFZ w terminie umożliwiającym podpisanie umów na realizację świadczeń od 1 stycznia 2025 roku. Wnioski złożone po tym terminie będą rozpatrywane według kolejności ich rejestracji, z uwzględnieniem czasu niezbędnego na analizę i ocenę wniosku.
 
Pozostałe wnioski mogą być składane w ciągu całego roku kalendarzowego. Oddział Funduszu rozpatruje wnioski w terminie 30 dni od dnia jego złożenia.
 
Wnioski na realizację świadczeń w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne należy składać wyłącznie w postaci elektronicznej, bez konieczności ich wydruku i składania własnoręcznego podpisu.
 
Wnioskodawca obowiązany jest do podpisania wniosku oraz dokumentów i oświadczeń dołączonych do wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym albo podpisem osobistym przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.
 
W przypadku wymaganych załączników przyjęto  możliwość dołączenia dokumentów w formie oryginałów lub odwzorowań cyfrowych.
 
Do zawarcia umowy, wymagane są następujące dokumenty:
  1. Oświadczenie wnioskodawcy, zgodne ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia;
  2. Oświadczenie wnioskodawcy o asortymencie produktów handlowych, zawierającym informacje o zamieszczonym na Portalu numerze ID zestawu produktów handlowych oraz wersji zestawu, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2a do zarządzenia;
  3. Oświadczenie wnioskodawcy o wpisach do rejestrów, zgodne ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do zarządzenia;
  4. W przypadku wnioskodawców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej – umowa spółki lub wyciąg z tej umowy zawierający postanowienie o zasadach reprezentacji spółki albo uchwałę wspólników spółki cywilnej w przedmiocie zasad reprezentacji spółki lub kopie pełnomocnictw udzielonych przez pozostałych wspólników do prowadzenia spraw spółki wykraczających poza zwykłe czynności (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
  5. Polisa lub inny dokument potwierdzający zawarcie przez wnioskodawcę umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z udzielaniem świadczeń na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 136 b ust. 2 ustawy o świadczeniach (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
  6. Oświadczenie o zawarcie umów z podwykonawcami, zgodnie ze wzorem, określonym w załączniku nr 2b do zarządzenia;
  7. W przypadku, gdy wnioskodawca jest reprezentowany przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy, w szczególności do złożenia wniosku, udzielonego przez osobę lub osoby, których prawo do reprezentowania wnioskodawcy wynika z dokumentów złożonych wraz z wnioskiem (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe).
Przygotowując formularz wniosku, wnioskodawca obowiązany jest do:
  1. Uzyskania dostępu i zarejestrowania profilu świadczeniodawcy na Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia, o którym mowa w przepisach zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie korzystania z Portalu NFZ;
  2. Pobrania aplikacji obsługującej postępowanie oraz danych niezbędnych do przygotowania wniosku m.in. informacji zarejestrowanych wcześniej w profilu świadczeniodawcy oraz zapytania ofertowego;
  3. Wypełnienia wniosku w formie elektronicznej;
  4. Wygenerowania pliku zawierającego wniosek;
  5. Wskazania listy załączników do wniosku – dokumentów i oświadczeń;
  6. Podpisania wniosku oraz dokumentów i oświadczeń dołączonych do wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym albo podpisem osobistym;
  7. Przesłanie wniosku poprzez Portal Narodowego Funduszu Zdrowia do właściwego oddziału Funduszu.
Wnioskodawca przygotowuje informację o zestawie produktów handlowych na Portalu, a następnie w części V formularza wniosku zamieszcza informację o numerze ID zestawu produktów handlowych, wersji zestawu oraz miesiącu jego obowiązywania. W zestawie produktów handlowych, o których mowa w zdaniu pierwszym, wnioskodawca zobowiązany jest do zgłoszenia:
  • Wyłączenie produktów będących wyrobami medycznymi w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, wymienionych w załączniku do rozporządzenia w sprawie wykazu wyrobów medycznych, których zastosowanie jest zgodne z kryteriami przyznawania  określonymi  w tym  załączniku,  a nazwa  handlowa wyrobu   medycznego   pozostaje   w zgodności   z nazwą handlową   wyrobu  zawartą   w zgłoszeniu lub powiadomieniu, o których mowa w art. 138 ustawy o wyrobach medycznych;
  • co najmniej jednego wyrobu medycznego w cenie nie wyższej niż limit finansowania ze środków publicznych określony w załączniku do rozporządzenia w sprawie wykazu wyrobów medycznych, z każdego wyrobu medycznego oznaczonego grupą i liczbą porządkową określoną w załączniku do rozporządzenia w sprawie wykazu wyrobów medycznych, zgłoszonego w zestawie produktów handlowych, z wyłączeniem wyrobów medycznych wykonywanych na zamówienie.
  • Wniosek  składa się w formie elektronicznej, poprzez Portal Narodowego Funduszu Zdrowia. Potwierdzenie złożenia wniosku generowane jest w sposób automatyczny i przekazywane wnioskodawcy przez Portal Narodowego Funduszu Zdrowia;
     
  • Pod rygorem nieważności, wniosek należy sporządzić:
    - w języku polskim;
    - w sposób określony w ust. 1. zarządzenia;
     
  • Jeżeli wniosek zawiera dokumenty składane w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski, sporządzone przez tłumacza przysięgłego;
     
  • Wnioskodawca obowiązany jest do złożenia w danym Oddziale Funduszu wyłącznie jednego wniosku dotyczącego danego zakresu świadczeń, które będą realizowane w miejscach udzielania świadczeń znajdujących się na obszarze właściwości tego Oddziału Funduszu, w którym został złożony wniosek;
     
  • Wnioski mogą być składane w ciągu całego roku kalendarzowego. Oddział Funduszu rozpatruje wniosek w terminie 30 dni od dnia jego złożenia w Oddziale Funduszu;
     
  • Wnioskodawca przed podpisaniem umowy przesyła do Oddziału Funduszu, za pośrednictwem Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia, wniosek w sprawie rachunku bankowego, którego wzór określony został w załączniku nr 6 do zarządzenia.
 

Załączniki