Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2018-09-30
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-25
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- na stronie internetowej występują niepełne opisy alternatywne elementów nietekstowych,
- na stronie internetowej występują niejasne cele linków,
- brak możliwości zatrzymania przewijania slidera,
- zamieszczone publikacje w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo
- w serwisie występują materiały w wersji audio lub wideo, które wymagają alternatywy w formie tekstu.
Skróty klawiaturowe
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
- Dojazd do siedziby autobusami komunikacji miejskiej nr 1, 6, 25, 26, 37 – przystanek w odległości ok. 260 m.
- Brak barier architektonicznych przy wejściu do budynku, do drzwi prowadzi ścieżka naprowadzająca, przed drzwiami oznaczenia ostrzegawcze.
- Samoczynnie otwierane drzwi do budynku i do sali obsługi.
- Przy wejściu po lewej stronie znajduje się stanowisko informacji ogólnej.
- W budynku jest winda z oznaczeniem dla osób niewidzących oraz systemem głośnomówiącym.
- Na sali obsługi zamontowany system kolejkowy z wizualnym i głosowym przywołaniem do stanowiska.
- Wydzielono stanowisko do obsługi osób z niepełnosprawnościami z regulowaną wysokością blatu.
- Pętla indukcyjna zamontowana na stanowiskach informacji ogólnej oraz stanowisku obsługi osób z niepełnosprawnościami.
- Przy sali obsługi znajduje się pokój dla opiekuna z dzieckiem.
- Wyodrębniony pokój do obsługi osób ze spektrum autyzmu w odizolowanych i wyciszonych warunkach w ramach tzw. „cichej godziny”.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w przyziemiu, w pobliżu sali obsługi.
- Przy wejściu do budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych z dogodnym podjazdem do wejścia budynku.
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Dojazd do siedziby tramwajem nr 1 odległość ok. 170m, autobusem nr 107, 113,122,124,125,126 odległość ok.450m.
- Brak barier architektonicznych przy wejściu do budynku (podjazd dla wózków).
- W budynku jest winda z oznaczeniem dla osób niewidzących oraz systemem głośnomówiącym.
- Pętla indukcyjna zamontowana na stanowisku obsługi osób z niepełnosprawnościami.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w pobliżu sali obsługi.
- Przy wejściu do budynku wyznaczone są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych (ogólnodostępne).
- Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego
- bezpośrednio – podczas osobistej wizyty w Sali Obsługi Klienta. Obsługa odbędzie się przy wyznaczonym stanowisku. Nasz doradca za pośrednictwem komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a naszym doradcą. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
- zdalnie przez telefon – bez wychodzenia z domu. Wystarczy posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu. Po kliknięciu na link: https://pzgomaz.com/announcement?customer=NFZ_ZielonaGora wywołamy połączenie z tłumaczem języka migowego. Tłumacz skontaktuje się z nami i będzie pośredniczył w rozmowie.
Standardy dostępności:
- elementy interaktywne – takie jak odnośniki czy przyciski – mają wyraźne obramowanie (fokus),
- zachowujemy odpowiedni kontrast tekstu do tła – osoby słabowidzące mogą łatwo przełączyć widok ekranu za pomocą ikony (czarna literka A na żółtym tle) umieszczonej w prawym górnym rogu ekranu, ogólny kontrast stron serwisu jest prawidłowy,
- dbamy o odpowiedni rozmiar tekstu – wszystkie funkcjonalności serwisu zostają zachowane nawet po powiększeniu widoku do 200%, dodatkowo strona udostępnia mechanizm polegający na stopniowym powiększeniu rozmiaru wyświetlanego tekstu,
- zastosowaliśmy linki szybkiego skoku (skip link) umożliwiające przeskoczenie do głównej treści strony, menu bądź stopki,
- stosujemy zasady prostego języka,
- strona wykorzystuje „nawigację okruszkową” (ang. breadcrumbs), dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu.