Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostepności

  • 18-02-2025
  • Zmodyfikowano: 19-02-2025
  • drukuj
  • poleć
  • PDF

Deklaracja dostępności

Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.nfz-zielonagora.pl/

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • niektóre Informacje w formie graficznej nie mają opisu alternatywnego - przykład:
  • niektóre tabele nagłówkowe mają inne niż zalecane znaczniki kodu HTML, co może utrudniać ich prawidłowe odczytywanie – przykład:
  • w serwisie pojawiają się linki, które trudno odróżnić od pozostałego tekstu – przykład: dolne menu strony internetowej, 
  • niektóre linki graficzne na stronie głównej wskazują funkcję niezgodną z rzeczywistością – opisują wizualnie grafikę, a nie cel odnośnika co może wprowadzać użytkowników w błąd – przykład: Logo na stronie głównej,
  • na stronie internetowej pojawiają się błędy w kodzie HTML, które mogą być przyczyną nieprawidłowego działania serwisu w przeglądarkach lub w oprogramowaniu wspomagającym przez osoby niewidome. 
Poprawność kodu HTML sprawdziliśmy za pomocą narzędzia
  • na stronach pojawiają się zeskanowane dokumenty PDF, co uniemożliwia użytkownikom ich odczytanie przez czytniki ekranu - przykłady:

Treści nieobjęte przepisami

  • materiały video zamieszczane w serwisie są udostępnianie z serwisu zewnętrznego,
  • materiały audio zamieszczane w serwisie są utworzone przez podmioty zewnętrzne.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data przeglądu i aktualizacji deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny. Badanie dostępności cyfrowej przeprowadziliśmy w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2.

Tabela podsumowująca badanie dostępności cyfrowej serwisu Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona internetowa jest częściowo dostosowana do standardów WCAG 2.1.
Standardy dostępności:
  • elementy interaktywne – takie jak odnośniki czy przyciski – mają wyraźne obramowanie (fokus),
  • zachowujemy odpowiedni kontrast tekstu do tła – osoby słabowidzące mogą łatwo przełączyć widok ekranu za pomocą ikony (czarna literka A na żółtym tle) umieszczonej w prawym górnym rogu ekranu, ogólny kontrast stron serwisu jest prawidłowy,
  • dbamy o odpowiedni rozmiar tekstu – wszystkie funkcjonalności serwisu zostają zachowane nawet po powiększeniu widoku do 200%, dodatkowo strona udostępnia mechanizm polegający na stopniowym powiększeniu rozmiaru wyświetlanego tekstu,
  • zastosowaliśmy linki szybkiego skoku (skip link) umożliwiające przeskoczenie do głównej treści strony, menu bądź stopki,
  • stosujemy zasady prostego języka,
  • strona  wykorzystuje „nawigację okruszkową” (ang. breadcrumbs), dzięki której można łatwo powrócić do strony wyższego rzędu.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych. Ze strony internetowej można korzystać przy pomocy klawisza TAB na klawiaturze (oraz strzałek i spacji w przypadku menu).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić do Oskara Szechnickiego, mejlowo: dostepnosc@nfz-zielonagora.pl lub telefonicznie 68 32 87 781.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu lub opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.

Zgłaszając takie żądanie należy podać:

  • swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe,
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis problemu oraz najwygodniejszy sposób jego rozwiązania.

Powinniśmy niezwłocznie odpowiedzieć na takie żądnie, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, poinformujemy o tym.  Podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone błędy. Ten termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia zgłoszenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy do nich dostęp alternatywny. W przypadku, gdy odmówimy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub dostępu alternatywnego, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej procedury można także przesłać skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Zielonej Górze ul. Podgórna 9B, 65-057 Zielona Góra

Do naszej siedziby możliwy jest dojazd autobusami komunikacji miejskiej nr 1, 6, 12, 15. Przystanek komunikacji miejskiej znajduje się ok. 260 m od budynku.

Przy wejściu do budynku nie ma barier architektonicznych. Do szerokich, automatycznie otwieranych drzwi wejściowych prowadzi ścieżka naprowadzająca, zastosowaliśmy również oznaczenia ostrzegawcze. Wyznaczyliśmy miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
z dogodnym podjazdem do wejścia. Zapewniamy przestrzeń manewrową dla osób poruszających się na wózkach.

Wszyscy nasi klienci mogą poruszać się i korzystać z pomieszczeń w strefie obsługi klienta (parter budynku). Informacje o rozkładzie pomieszczeń zawiera tyflomapa, która znajduje się po prawej stronie przy wejściu do budynku. Na parterze budynku znajdują się:

  • stanowisko informacji ogólnej – wyposażone w pętlę indukcyjną i stojaki na kule ortopedyczne,
  • biletomat,
  • wejście na Salę Obsługi Klienta,
  • dostosowana toaleta – wyposażona w półkę stomijną, stojaki na kule ortopedyczne oraz system wzywania pomocy,
  • pokój dla opiekuna z dzieckiem,
  • dostosowana winda z oznaczeniem dla osób niewidzących oraz systemem głośnomówiącym.

Udogodnienia w Sali Obsługi Klienta dla osób ze szczególnymi potrzebami:

  • szerokie, automatycznie otwierane drzwi wejściowe,
  • system kolejkowy z wizualnym i głosowym przywołaniem do stanowiska,
  • dostosowane stanowisko do obsługi osób z niepełnosprawnościami z regulowaną wysokością blatu, wyposażone w pętlę indukcyjną i stojaki na kule ortopedyczne,
  • kącik małego klienta,
  • pokój do indywidualnych spotkań z klientami, służący również do obsługi osób ze spektrum autyzmu w odizolowanych i wyciszonych warunkach w ramach tzw. „cichej godziny”.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Na szklanych powierzchniach i na krawędziach schodów zastosowaliśmy kontrastowe pasy.

Pomieszczenia na parterze budynku oznaczyliśmy tabliczkami z informacją w piśmie brajla. Zastosowaliśmy również tłoczenia na folii z informacją w piśmie brajla przed wejściem do pomieszczeń na Sali Obsługi Klienta.

W budynku nie ma systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Delegatura Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Centrum Usług Wspólnych ul. Pionierów 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski

Do siedziby możliwy jest dojazd:

  • tramwajem nr 1, 3 - przystanek tramwajowy znajduje się ok. 170 m od budynku,
  • autobusami komunikacji miejskiej nr 107, 113, 122, 124, 125, 126 - przystanek komunikacji miejskiej znajduje się ok. 450 m od budynku.

Do budynku wchodzi się przez szerokie, automatycznie otwierane drzwi wejściowe. Przed wejściem do budynku są schody, które mogą stanowić barierę architektoniczną. Jest jednak podjazd dla wózków. Wyznaczone jest również ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Zapewniamy przestrzeń manewrową dla osób poruszających się na wózkach.
Wszyscy nasi klienci mogą poruszać się i korzystać z pomieszczeń w strefie obsługi klienta.

Udogodnienia w Sali Obsługi Klienta dla osób ze szczególnymi potrzebami:

  • szerokie, automatycznie otwierane drzwi wejściowe,
  • dostosowane stanowisko do obsługi osób z niepełnosprawnościami z regulowaną wysokością blatu, wyposażone w pętlę indukcyjną i stojaki na kule ortopedyczne,
  • pokój do indywidualnych spotkań z klientami.

Inne udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami:

  • dostosowana toaleta – wyposażona w stojaki na kule ortopedyczne,
  • dostosowana winda z oznaczeniem dla osób niewidzących oraz systemem głośnomówiącym

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma:

  • tyflomapy informującej o rozkładzie pomieszczeń,
  • oznaczeń pomieszczeń w piśmie brajla,
  • kontrastowych pasów na szklanych powierzchniach i krawędziach schodów,
  • systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Sali Obsługi Klienta w Zielonej Górze oraz w delegaturze w Gorzowie Wielkopolskim dostępna jest usługa tłumacza języka migowego on-line. Z usługi można skorzystać:
  • bezpośrednio – podczas osobistej wizyty w Sali Obsługi Klienta. Obsługa odbędzie się przy wyznaczonym stanowisku. Nasz pracownik, za pośrednictwem komputera z kamerą, połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył  w rozmowie między klientem, a naszym pracownikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
  • zdalnie przez telefon – bez wychodzenia z domu. Wystarczy posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu. Po kliknięciu tutaj wywołamy połączenie z tłumaczem języka migowego. Tłumacz skontaktuje się z nami i będzie pośredniczył w rozmowie.
W naszych budynkach mamy łącznie 4 pętle indukcyjne – 3 w siedzibie głównej, 1 w delegaturze oddziału.
Umożliwiamy klientom kontakt z nami listownie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telefonicznie lub osobiście.