Zaopatrzenie w wyroby medyczne
Komunikat z 16 września 2010 r.
Komunikat dotyczący zawierania umów na 2011 r.
Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia uprzejmie informuje, że w Portalu Świadczeniodawcy – zaopatrzenie ortopedyczne – Informator o postępowaniach na rok 2011, znajdują się ogłoszenia postępowań oraz definicje w rodzaju: zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi w zakresach:
- zaopatrzenie w przedmioty ortopedyczne;
- zaopatrzenie w środki pomocnicze z wyłączeniem środków pomocniczych z zakresu protetyki słuchu i optyki okularowej;
- zaopatrzenie w zakresie protetyki słuchu;
- zaopatrzenie w zakresie optyki okularowej;
Jednocześnie informuję, że zasady postępowania oraz wymagania wobec świadczeniodawców zostały określone w Zarządzeniu Nr 58/2009/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 października 2009 roku w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi, zmienionym Zarządzeniem Nr 75/2009/DSOZ z dnia 26 listopada 2009 roku oraz Zarządzeniem Nr 10/2010/DSOZ z dnia 29 stycznia 2010 roku.
W celu złożenia prawidłowego wniosku o zawarcie umowy w omawianym rodzaju świadczeń proszę przygotować również wszystkie wymagane dokumenty.
Dokumenty wymagane do zawarcia umowy, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę:
1) w przypadku zakładów opieki zdrowotnej:
a) kopia wypisu z rejestru zakładów opieki zdrowotnej wojewody lub ministra właściwego do spraw zdrowia, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku,
b) kopia obowiązującego statutu zakładu opieki zdrowotnej,
c) kopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego z części dotyczącej rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku;
2) w przypadku wnioskodawców prowadzących działalność gospodarczą:
a) kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku lub,
b) kopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego z części dotyczącej rejestru przedsiębiorców wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku,
c) w przypadku spółek kopia obowiązującego statutu lub kopia umowy spółki;
3) kopia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie przez wnioskodawcę umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej świadczeniodawcy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczania odpowiedzialności cywilnej świadczeniodawcy udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2008 r., Nr 3, poz. 10);
4) kopie umów z podwykonawcami zawierające zastrzeżenie o prawie Funduszu do przeprowadzenia kontroli podwykonawcy na zasadach określonych w ustawie;
5) pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy, w szczególności do złożenia wniosku, udzielone przez osobę lub osoby, których prawo do reprezentowania wnioskodawcy wynika z dokumentów przedstawionych wraz z wnioskiem w przypadku gdy wnioskodawca jest reprezentowany przez pełnomocnika;
6) kopia dokumentu potwierdzającego rejestrację wnioskodawcy jako wytwórcy wykonującego wyroby medyczne na zamówienie, w przypadku zgłoszenia w załączniku nr 1 do umowy przedmiotów ortopedycznych lub środków pomocniczych wykonywanych na zamówienie;
7) oświadczenie wnioskodawcy, którego treść jest zgodna z załącznikiem nr 7 do zarządzenia.
Ponadto, proszę dołączyć kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje osób, które zastaną wykazane do realizacji świadczeń – dotyczy nowych Świadczeniodawców oraz Świadczeniodawców, którzy posiadali zawarte umowy w tym rodzaju świadczeń z LOW NFZ, i u których nastąpią zmiany w zatrudnionym personelu.
Jednocześnie informuję, że przygotowując formularz ofertowy, wnioskodawca zobowiązany jest do:
1) uzyskania dostępu do korzystania z Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia oraz zarejestrowania profilu świadczeniodawcy z użyciem tego Portalu;
2) pobrania aplikacji ofertowej oraz zapytania ofertowego ze stron internetowych Oddziału Funduszu;
3) wczytania zapytania ofertowego do udostępnionej przez Oddział Funduszu aplikacji;
4) przygotowania formularza ofertowego na podstawie udostępnionej przez Oddział Funduszu aplikacji ofertowej;
5) zapisania wersji elektronicznej formularza ofertowego na płycie CD w sposób zapewniający trwałość zapisu informacji oraz opisanie następującymi informacjami:
a) nazwą i adresem wnioskodawcy,
b) przedmiotem postępowania;
6) wydrukowania wersji papierowej formularza ofertowego i opatrzenia każdej ze stron czytelnym podpisem lub parafą z pieczątką imienną wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do jego reprezentowania;
2. Wersja elektroniczna formularza ofertowego musi być sporządzona wyłącznie za pomocą aplikacji udostępnionej przez Oddział Funduszu.
3. Wersja papierowa formularza ofertowego musi być tożsama z wersją elektroniczną.
4. Wniosek o zawarcie umowy, zwany dalej „wnioskiem”, składa się z formularza ofertowego w wersji elektronicznej i papierowej oraz wyżej wymienionych dokumentów.
5. Wersja elektroniczna i papierowa formularza ofertowego powinna być umieszczona w zaklejonej kopercie opisanej jak płyta CD. Koperta ta łącznie z dokumentami określonymi w § 8, powinna być umieszczona w kopercie lub paczce opisanej „Oznaczenie wniosku” zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku nr 8 do zarządzenia.
6. Wnioskodawca w formularzu ofertowym może zgłosić wyłącznie wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi lub środki pomocnicze wymienione w rozporządzeniu w sprawie świadczeń gwarantowanych. 7. Wnioskodawca w formularzu ofertowym zobowiązany jest do zgłoszenia co najmniej jednego wyrobu medycznego będącego przedmiotem ortopedycznym lub środka pomocniczego z każdego przedstawianego asortymentu w cenie limitu określonego w rozporządzeniu w sprawie świadczeń gwarantowanych, lub w cenie niższej niż limit, z wyłączeniem wyrobów medycznych na zamówienie.
8. Wniosek należy sporządzić w języku polskim w sposób czytelny pod rygorem nieważności. Jeżeli zawiera on dokumenty składane w językach obcych należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski wykonane przez tłumacza przysięgłego.
9. Jeżeli wnioskodawca składa wnioski na więcej niż jeden zakres świadczeń określony w § 4 ust. 3, może dołączyć dokumenty tylko do wniosku dla jednego zakresu świadczeń, jednocześnie na wnioskach do pozostałych zakresów powinien umieścić informację, o numerze postępowania oraz do którego wniosku dołączył dokumenty.
10. Wnioskodawca może złożyć w danym Oddziale Funduszu tylko jeden wniosek dotyczący danego zakresu świadczeń.
11. Wnioskodawca składa wniosek do danego Oddziału Funduszu tylko na miejsca realizacji świadczeń, których lokalizacja jest na terenie tego Oddziału Funduszu.
12. Wnioskodawca biorący udział w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy powinien złożyć wniosek w zaklejonej kopercie lub paczce oznaczonej zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 8 do zarządzenia. Jeżeli wnioskodawca składa wniosek osobiście otrzymuje „Potwierdzenie złożenia wniosku”, którego wzór określa załącznik nr 9 do zarządzenia.
13. Wnioskodawca biorący udział w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy, przed podpisaniem umowy przesyła do oddziału Funduszu, w formie elektronicznej poprzez portal Narodowego Funduszu Zdrowia oraz w formie pisemnej, podpisany przez osoby upoważnione, wniosek w sprawie rachunku bankowego, którego wzór stanowi załącznik nr 10 do zarządzenia. Wniosek ten stanowić będzie podstawę do wpisania numeru rachunku bankowego świadczeniodawcy do umowy.
Monika Giblewska
z-ca Dyrektora ds. Medycznych
LOW NFZ