Apteki - komunikaty

Apteki - komunikaty

Komunikat z 31 maja 2012

  • 31-05-2012
  • Zmodyfikowano: 21-03-2016
  • drukuj
  • poleć
  • PDF
Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Zielonej Górze informuje, iż w systemie informatycznym Funduszu (Portal Potencjału) została uruchomiona nowa funkcjonalność, pozwalająca na zgłaszanie zmian w ewidencji personelu apteki oraz zmian na stanowisku kierownika apteki. Szczegółowe instrukcje postępowania są zawarte w załącznikach (poniżej).
 
Apteki, które już wcześniej zgłaszały zmiany w ewidencji personelu (pisemnie bądź przez wpis w Portalu) proszone są o utworzenie wniosków zgodnie z instrukcją, w celu aktualizacji danych w systemie informatycznym.
Jednocześnie LOW NFZ przypomina o obowiązku wynikającym z § 3 ust. 2. Ogólnych warunków umów na wydawanie refundowanego leku, środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę (OWU) – stanowiących złącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept (Dz. U. Nr 271, poz. 1606 ze zm.). Podmiot prowadzący aptekę jest zobowiązany do poinformowania oddziału wojewódzkiego Funduszu o każdej zmianie ewidencji osób zatrudnionych w aptece. Zgłoszenie powinno nastąpić w terminie analogicznym do terminów przekazywania sprawozdań ze zrealizowanych recept. Zgodnie z OWU przewidziana jest kara umowna wynosząca 200zł za każdy ujawniony i potwierdzony w trakcie kontroli przypadek niedopełnienia tego obowiązku. Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ przeprowadzi weryfikację prawidłowości zgłoszeń personelu aptek i punktów aptecznych.
 
Z poważaniem
 
Monika Giblewska
Z-ca Dyrektora ds. Medycznych
LOW NFZ
 
 

Załączniki