Aktualności

Aktualności

Komunikat z 17 lutego 2010 r.

  • poleć
  • PDF
W związku z wprowadzeniem od roku 2010 nowego formatu szczegółowego komunikatu XML, w którym określone są dane, które mają się znaleźć w rachunku, przypominam o obowiązku stosowania go i przekazywania w określonych terminach do Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.
Oprócz sporządzenia rachunku elektronicznego zgodnego z wymaganym formatem, Świadczeniodawcy składają również rachunki w formie pisemnej, która musi być wiernym odzwierciedleniem danych zawartych w rachunkach w formie elektronicznej (tzw. komunikat typu REF). Tak przygotowane dokumenty rozliczeniowe skutkują tym, że niemożliwe będzie w 2010 roku rozliczanie kilku zamkniętych sprawozdań jednym rachunkiem sporządzonym papierowo. Konieczność dostosowania się do nowego trybu rozliczeń spowoduje bezwzględną zgodność formy papierowej dowodu księgowego z jednym zamkniętym szablonem rachunku widocznym w systemie informatycznym - Portalu Świadczeniodawcy. Oznacza to, że jeśli Świadczeniodawca w kilku różnych partiach pozamyka sprawozdania za jeden okres sprawozdawczy, będzie musiał sporządzić kilka odrębnych dowodów księgowych na każde z zamkniętych sprawozdań osobno.
 
Stanisław Łobacz
Dyrektor
LOW NFZ 
KOMUNIKAT w sprawie rozliczeń w 2010 roku (za wyjątkiem podstawowej opieki zdrowotnej i zaopatrzenia w wyroby medyczne będące przedmiotami ortopedycznymi oraz środkami pomocniczymi).