Aktualności
Komunikat z 11 października 2012 r.
Lubuski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Zielonej Górze przypomina, że lekarze/felczerzy, którzy nie podpisali z oddziałem wojewódzkim NFZ umowy upoważniającej do wystawiania recept refundowanych na leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne refundowane ze środków publicznych przysługujące świadczeniobiorcom, obowiązującej od dnia 01.07.2012 roku, tj. zawartej w oparciu o zarządzenie nr 25/2012/DGL z dnia 30 kwietnia 2012 roku lub zarządzenie nr 38/2012/DGL z dnia 30 czerwca 2012 roku Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, nie mają prawa do wystawiania recept refundowanych z numerami przydzielonymi w ramach umowy rozwiązanej z dniem 30 czerwca 2012 r.
Lekarze/felczerzy, którzy zawierają nową umowę nie mają prawa do wystawiania recept refundowanych w okresie od 01 lipca do daty zawarcia nowej umowy i nie powinni korzystać z puli numerów recept przydzielonych do poprzedniej umowy. W celu wystawiania recept refundowanych należy pobrać nowy zakres numerów recept przypisany do nowej umowy.
Ponadto LOW NFZ informuje, iż pule numerów recept przyznane do umów, które zostały rozwiązane z dniem 30 czerwca 2012 roku – nie przedłużonych poprzez aneksowanie lub zawarcie nowej umowy od dnia 1 lipca 2012 roku – zostaną zablokowane z dniem 15 października 2012 roku. Realizacja tych recept stanie się niemożliwa.
Powyższa informacja nie dotyczy numerów recept przydzielonych przez Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ dla świadczeniodawców w ramach realizacji umów na udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.”